اخبارفناوری

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در نسخه جدید گوگل مپ

گوگل مپ بزرگترین سرویس نقشه یابی جهان متعلق به شرکت گوگل است. که میلیون ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. اکنون این شرکت خبر داده است. که در نسخه جدید گوگل مپ کاربران قادر خواهند بود تا موقعیت مکانی خود را به اشتراک بذارند. البته مشخص نکرده است. که اشتراک گذاری از چه شبکه ها و اپلیکیشن های اجتماعی امکان پذیر است.

به احتمال زیاد گوگل پلاس اولین گزینه اشتراک گذاری موقعیت مکانی باشد. که شما می توانید دوستان خود را در گوگل پلاس از موقعیت مکانی خود با خبر کنید. این قابلیت جدید گوگل مپ به فروشگاهای اینترنتی مثل آمازون کمک خواهد کرد. تا کاربران با اشتراک گذاری موقعیت مکانی خرید اینترنتی را سرعت ببخشند.

یکی از قابلیت های جدید این سرویس امکان ایجاد لیستی از دوستان برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی وجود دارد که می‌توان افراد را به این لیست، اضافه یا حذف کرد.

همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری ناوبری را می‌توان روشن یا خاموش کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید، «Hands-free faster route» نامیده می‌شود که کاربر می‌تواند از طریق این ویژگی از گوگل مپ بخواهد سریع‌ترین مسیر را به او نمایش دهد.

+

همچنین پاسخ برخی سؤالات پرسیده شده توسط گوگل مپ در هنگام رانندگی، بدون استفاده از لمس صفحه نمایش و فقط با گفتن «بله» یا «خیر» امکان‌پذیر می‌شود.

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابلیت‌های این برنامه مانند جستجو و ناوبری در حالت آفلاین است. به این معنی که نقشه آفلاین به‌صورت مجزا به گوگل مپ اضافه‌ می‌شود و در جایی که سرعت اینترنت پایین است، امکان استفاده از نقشه آفلاین وجود خواهد داشت.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن