اخبارفناوری

برنامه HMD Global برای تولید 4 گوشی نوکیا در سه ماه دوم و سوم سال 2017

دستاورد جهانی HMD Global احیای برند نوکیا در سال جدید است. این شرکت قول داده است که برند تجاری نوکیا را با تولید 4 گوشی جدید نوکیا اندرویدی در سه ماه دوم و سوم سال 2017  زنده خواهد کرد. و اولین مدل این شرکت پس از فوریه 2017 رونمای می شود.

نوکیا یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده موبایل در دهه اول قرن 21 فرمانروایی بی رقیب دنیای فناوری موبایل در آن سالها بوده است. سالهایی که اپل و سامسونگ در حل تقلبی و دزدی طرح ها این شرکت بودند. نوکیا ضمن رضایت از وضع موجود به کار خود ادامه می داد. همین رضایت از وضع موجود باعث می شد که شاهد هیچ گونه خلاقیت و نوآوری در سالهای آخر این شرکت نباشیم. تا اینکه شرکت های سامسونگ, اپل, ال جی, اچ تی سی با نوآوری و خلاقیت گوشی های جدیدی روانه بازار کرده اند و بازار موبایل را از دست سامسونگ ربودند.

اما حالا شرکت HMD Global قصد دارد تا نام نوکیا را زنده کند. و این شرکت را از سلطه مایکروسافت نجات دهد.

طبیق گزارش منابع صنعتی دیجی تایمز که کمپانی HMD Global قصد دارد در سال 2017 چهار گوشی هوشمند جدید نوکیا مجهز به اندروید با صفحه نمایش 5 اینچ تا 5.7 اینچ با زولوشن WQHD (1440p) و full HD (1080p) روانه بازار کند.

 صفحه نمایش این گوشی توسط تولید کنندگان بزرگ از جمله مرکز تکولوژی ال جی و Innolux فراهم می شوند. اگر گفته دیج تایمز درست باشد HMD پنج گوشی اندرویدی نوکیا در سال 2017 تولید می کند.

اولین مدل از گوشی های نوکیا در فوریه 2017 در کنگره جهانی موبایل بارسلون اسپانیا معرفی خواهد شد.

البته شایعاتی وجود دارد که نوکیا DIC (D1C) در دومدل یکی با صفحه نمایش 5 اینچ و 2 گیگ رم با قیمت 150 دلار , و دیگری با صفحه نمایش 5.5 اینچ و 3 گیگ رم با قیمت 200 دلار قیمت گذاری شده است.

اوایل هفته جاری عکس از نوکیا D1C به بیرون درز شده است که نشان می دهد گوشی Nokia D1C دارای یک سنسور اثر انگشت در جلو است. البته تصویری قبلی از نوکیا در Tech Times به بیرون درز شده است. سنسور اثر انگشت در جلو دیده نمی شود.

هر چند تصویر به بیرون درز شده گوشی نوکیا Nokia E1 گزارش شده نه نوکیا D1C.

برای مشخصات سخت افزاری نوکیا DIC (D1C) انتظار یک گوشی میان رده با پردازنده Qualcomm’s Snapdragon 600 و دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز باشد.

البته تازمانی که تصویر واقعی از این گوشی عرضه نشود نمی توان در باره لوازم جانبی آن نظر داد. و تولید کننده گان لوازم جانبی نوکیا باید تا سه ماهه اول سال 2017 صبر کنند.

منبع: ibtimes.com

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن