اخبارفناوری

برادکام برای خرید کوالکام قیمت 130 میلیارد دلاری پیشنهاد کرد!

شناخت و اطلاعات بیشتر کاربران دنیای تک درباره شرکت کوالکام اغلب مربوط به پردازنده اسنپ دراگون بخصوص اسنپ درگون 835 به کار رفته در پرچمداران موبایل مثل گلکسی نوت 8 ، گلکسی اس می باشد. اما این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندهای مودم موبایل است. اما غول تکنولوژی ممکن است به زودی خود را تحت مالکیت برادکام قرار دهد. پیشنها وسوسه انگیز 130 میلیارد دلاری از سوی برادکام برای خرید کوالکام. معامله ای که اگر انجام شود. بزرگترین معامله تاریخ خواهد بود.

این پیشنهاد شامل 70 دلار به ازای هر سهم کوالکام می باشد. که 33 درصد بیشتر از ارزش هر سهم در زمان ارائه این پیشنهاد بوده است. البته از آن لحظه تا به امروز سهام کوالکام (با نام QCOM) دچار تنزل شد و با پابرجا ماندن پیشنهاد برادکام می‌توان این پیشنهاد را بزرگ‌ترین رقمی که تا به امروز برای خرید یک شرکت پیشنهاد شده است. دانست.در صورتی که این معامله به سرانجام برسد. یک غول جدید در دنیای تکنولوژی شکل خواهد گرفت. که پس از اینتل و سامسونگ سومین کمپانی سازنده پردازنده در دنیا خواهد بود.


Broadcom، Qualcomm و NXP درآمد سالانه خود را در سال 2017 از 51 میلیارد دلار و قبل از EBITDA ( درآمد قبل از سود،مالیات،استهلاک )حدود 23 میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. این فرض بر این است که خرید 47 میلیارد دلار Qualcomm از NXP از بین می رود. سهامداران NXP با این موضوع موافق نیستند. آنها معتقدند که پیشنهاد 110 دلار برای هر سهم کم است

Qualcomm که بخاطر درگیری با اپل افت شدیدی در سه ماهه آخر سال 2017 تجربه کرده است. این پیشنهاد برادکام می تواند اوضاع شرکت را دگرگون کند. هر چند تعدادی از سهامداران کوالکام با این معامله موافق نیستند.

Broadcom اعلام کرده است که کوالکام را با NXP یا بدون آن می خواهد، بنابراین خرید آن چندان واجب و حیاتی نیست. با این حال، سرمایه گذاران خود کوالکام هیچ کدام از این پیشنهادات راضی نیستند، همچنین ادعا می کنند که این کمپانی را کم ارزش کرده است.کوالکام پیش از این مجموعه NXP را با رقم 47 میلیارد دلار به تملک خود درآمورده بوده و پیشنهاد برادکام شامل NXP نیز می‌شود البته برادکام تصریح کرده که این شرکت، کوالکام را با یا بدون NXP می‌خواهد و مشکلی در مورد تمایل نداشتن سهام‌داران NXP برای نپیوستن به برادکام ندارد. شرکت کوالکام در حال حاضر واکنشی به این اظهارنظرها صورت نداده اما این شرکت در طی چند ماه گذشته با مشکلات بزرگی روبرو شده که از آن جمله می‌توان به دعوای 1 میلیارد دلاری اپل علیه این شرکت و احتمال حذف شدن مودم‌های این شرکت از محصولات اپل در آینده نزدیک اشاره کرد.
برادکام که در سال 2014 توسط شرکت سنگاپور Avago Technologies خریداری شد و این شرکت نیز قبول کرد به جای Avago نام برادکام بر این شرکت باقی بماند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن