فناوریموبایل

6 دلیل برای خرید گوشی وان پلاس 5

وان پلاس 5 یکی از بهترین گوشی های سال 2017 به شمار می آید. کمپانی چینی تولید کنند وان علاوه بر قطعات سخت افزاری و ویژگی های خوب در این گوشی قیمت بسیار مناسبی برای آن در نظر گرفته است. تا بتواند بازار جهان سوم و دوم را به دست بگیرید.

اگر توان اقتصادی بسیار بالا برای خرید پرچمداران موبایل را ندارید. و در عین حال دوست دارید که یک گوشی در حد پرچمداران موبایل 2017 داشته باشید. گوشی وان پلاس را به شما معرفی می کنیم. این گوشی فقط 500 دلار قیمت دارد. بخاطر این 6 دلیل توصیه می کنیم که وان پلاس بخرید.

 

دلیل اول: قدرت پردازشی بی‌نظیر

گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌برد که هم اکنون قدرتمندترین تراشه موبایلی موجود است. این گوشی از نظر رم شامل دو نسخه می‌شود که به ترتیب ظرفیت‌های 6 و 8 گیگابایتی را ارائه می‌کنند! این ترکیب سبب شده که وان‌پلاس 5 از نظر قدرت پردازشی به یک اسمارتفون بی‌نظیر تبدیل شود. از آنجایی که این گوشی باید مفهوم لقب “قاتل پرچمداران اندرویدی” را به تصویر بکشد، ما نتیجه بنچمارک‌هایش را با گلکسی اس 8 سامسونگ مقایسه کرده‌ایم.

همانطور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید، گوشی وان‌پلاس 5 با اختلاف نسبتا زیادی از نظر قدرت پردازشی، تقریبا در تمام بنچمارک های ارائه شده (به غیر از حالت تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench) بهتر از گلکسی اس 8 عمل کرده است. بنابراین کاملا مشخص است که این گوشی از نظر قدرت و توان پردازشی رقیب اندرویدی مشابهی ندارد. چه دلیلی بیشتری از این مسئله می‌تواند شما را برای خرید وان‌پلاس 5 ترغیب کند؟

 

قیمت و مشخصات فنی گوشی OnePlus 5

 

دلیل دوم: دوربین دوگانه بسیار باکیفیت


 

دوربین اصلی گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 از ساختار دوبل یا دوگانه بهره می‌برد. یکی از دو سنسور آن 16 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.7 دارد و سنسور دوربین دوم 20 مگاپیکسلی است و از دیافراگم F/2.6 بهره می‌برد. دوربین دستگاه از قابلیت‌هایی مثل زوم اپتیکال، فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای، تشخیص اتوماتیک چهره، ویژگی HDR، عکسبرداری پانوراما و غیره پشتیبانی می‌کند.

ضمنا دوربین اصلی گوشی نام برده شده از چراغ فلش LED دوبلی بهره می‌برد که کیفیت عکس‌برداری در محیط‌های کم ‌نور را به مراتب افزایش خواهد داد. دوربین دستگاه از ضبط ویدئوهای 4K هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و کیفیت عملکرد آن کم‌نظیر است. بنابراین دوربین دوگانه و قدرتمند گوشی وان‌پلاس 5 هم می‌تواند از اصلی‌ترین دلایلی باید که ثابت می‌کند باید این گوشی را برای خرید انتخاب کنید.

دلیل سوم: دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و بسیار باکیفیت

این روزها با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند هم بیش از پیش حائز اهمیت شده است. اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی مجهز به دوربین سلفی قدرتمند هستید، شک نداشته باشید که وان‌پلاس 5 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان باشد. دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که کیفیت عالی دارد و به بهترین شکل ممکن تصاویر سلفی را برایتان ضبط می‌کند. این دوربین از قابلیت HDR اتوماتیک بهره‌مند بوده و توانایی ضبط ویدئوهای با وضوح فول اچ‌دی را دارد.

دلیل چهارم: پشتیبانی از بلوتوث 5

شاید این ویژگی گوشی وان‌پلاس 5 چندان در مقایسه با سایر ویژگی‌های نام برده شده حائز اهمیت نباشد، اما در هر حال از ویژگی‌های مدرنی است که این اسمارتفون را از سایر رقیب‌هایش برتر می‌کند. گوشی وان‌پلاس 5 از بلوتوث 5 به عنوان جدیدترین نسخه از اتصال بلوتوث پشتیبانی به عمل می‌آورد. این ویژگی سبب می‌شود تا با پشتیبانی آن در اندروید او (Android O) شاهد رد و بدل اطلاعات پایدارتر و با کیفیت‌تر باشیم.

بلوتوث 5 سبب می‌شود تا انتقال داده‌ها و به ویژه داده‌های صوتی مابین گوشی و اسپیکرهای بلوتوث با کیفیت بیشتری صورت پذیرد و همچنین رنج یا محدوده قابل پشتیبانی آن هم افزایش یابد. بنابراین این مسئله هم از دیگر برتری‌های وان‌پلاس 5 نسبت به سایر گوشی‌های اندرویدی و پرچمداران فعلی شرکت‌های مختلف خواهد بود.

دلیل پنجم: پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع اختصاصی

گوشی وان‌پلاس 5 از قابلیت شارژ سریع اختصاصی با نام “Dash Charging” پشتیبانی می‌کند که از نظر سرعت نسبت به سایر تکنولوژی‌های شارژ سریع مشابه نظیر “Quick Charge” کوالکام عملکرد بهتری دارد. طبق بررسی‌های عملی صورت گرفته، باتری 3300 میلی آمپر ساعتی گوشی وان‌پلاس 5 به رغم بهره‌مندی از تکنولوژی “Dash Charge” توانست ظرف مدت زمان 30 دقیقه از 0 تا 60 درصد شارژ شود.

این مسئله در حالی است که در شرایط مشابه قابلیت “Quick Charge 3.0” کوالکام عموما تا این اندازه بازده حقیقی را ارائه نمی‌کند. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشید اسمارتفون‌هایی مثل گلکسی اس 8 سامسونگ حتی از قابلیت “Quick Charge 3.0” هم پشتیبانی می‌کنند، بلکه به “Quick Charge 2.0” مجهزند که باکیفیت کمتری نسبت به نسخه 3.0 این تکنولوژی دارد. بنابراین قابلیت شارژ سریع اختصاصی وان‌پلاس با نام “Dash Charge” از ویژگی‌های برتر آن محسوب می‌شود.

 

دلیل ششم: قیمت مقرون به صرفه

اصلی‌ترین دلیلی که به نظر ما گوشی وان‌پلاس 5 را نسبت به تمام پرچمداران اندرویدی دیگر به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند، مربوط به قیمت آن می‌شود. قیمت این گوشی با توجه به کیفیت و قدرت عملکردی که دارد در مقایسه با سایر اسمارتفون‌های مشابه باورنکردنی است. شرکت وان‌پلاس نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی این گوشی را با قیمت 449 دلار روانه بازار کرده و برای نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی آن قیمت باورنکردنی 499 دلار را در نظر گرفته است.

قیمت و مشخصات فنی گوشی وان پلاس 5

 

خرید لوازم جانبی وان پلاس 5

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن