اخبارفناوری

بیشترین کلمات جست جو شده در گوگل سال 2016 ؟

کاربران شبکه اینترنت جهان در سال 2016 کدام کلمات را بیشتر جست جو کرده اند. گزارشی که آخر هر سال گوگل ارائه می دهد. آن طور که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا انتظار داشت رده هشتم فهرست جهانی بیشترین کلمات جست جو شده و رده نخست شخصیت های جهانی را به خود اختصاص داده است. و رقیب دمکرات او هیلاردی کلینتون رده فهرست بیشترین کلمات جست جو شده و رده دهم افرادی که بیشترین جست جوی گوگل قرار گرفته است.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 کدام کلماتبوده‌اند؟

طبق گزارش منتشر شده، دسته‌های «موسیقی»، «پول» و »بلایای طبیعی» مواردی بوده‌اند که بیشتر از هر موضوع دیگری ذهن کاربران را درگیر خود کرده‌اند. از دسته‌ی پول و سرگرمی، این عبارت Powerball بوده است که بیشترین میزان سرچ موتور جستجوی گوگل سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است. دو کلمه‌ی Prince و Hurricane Matthew نیز به ترتیب متعلق به دسته‌های موسیقی و بلایای طبیعی هستند که موفق به کسب مقاوم دوم و سوم این لیست شده‌اند.

اما آیا واقعا این کلمات لایق این همه توجه از سوی کاربران بوده‌اند؟ عبارت Powerball متعلق به جک پاتی با همین نام است که با اهدای جایزه‌ی ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلاری در ماه ژانویه‌ی سال گذشته، عنوان بزرگترین لاتاری در تمام جهان را به خودش اختصاص داد و همین موضوع باعث شد تا ماه‌ها کاربرانی از سراسر جهان برای شرکت و نحوه‌ی بردن جوایز آن به جستجو و ارسال مطلب بپردازند.

عبارت Prince که برای یافتن مطالبی درباره‌ی پرینس راجرز نلسون در موتور جستجوی گوگل وارد شده، از آنجایی آمار بالایی را به خود اختصاص داده است که این خواننده و هنرمند فوق محبوب در اواخر ماه آوریل فوت کرد و میلیون‌ها نفر از علاقه‌مندانش به دنبال علت مرگ و اطلاع از حقیقت خبر فوت این خواننده‌ی ۵۷ ساله به جستجو در گوگل پرداختند.

به نظر می رسد امریکایی از طوفان حسابی وحشت دارند. رتبه‌ی سوم بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 متعلق به عبارت Hurricane Matthew این قضیه را اثبات می کند. طوفان متیو یکی از وحشتناک‌ترین بلایای طبیعی در چند سال اخیر بوده که با درنوردیدن مناطق حوزه‌ی آتلانتیک غربی، مجموعا ۱۶۰۰ انسان را به کام مرگ کشانده است و با وقوع در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر، حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار خسارت را بر دوش مناطق آسیب‌دیده گذاشت.

کلماتی که بیشترین سرچ در گوگل را به خود اختصاص داده‌اند

Powerball
Prince
Hurricane Matthew
Pokémon Go
Slither.io
Olympics
David Bowie
Trump
Election
Hillary Clinton

اخباری که بیشترین جستجو در گوگل را داشته‌اند

Olympics
Elections
Orlando shooting
Brexit
Zika virus
El Chapo
Brussels
Nice, France
Panama Papers
Aleppo

افرادی که نام آنها بیشتر از همه توسط کاربران جستجو شده است

Donald Trump
Hillary Clinton
Michael Phelps
Bernie Sanders
Steven Avery
Ryan Lochte
Simone Biles
Cam Newton
Usain Bolt
Kevin Durant

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن