بررسیموبایل

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017

گلکسی A5 2017 نسخه آپدیت شده گلگسی A2016 است. جزء گوشی های میان رده سامسونگ با صفحه نمایش 5.2 اینچی Super AMOLED چیپست اِکسینس (اکسینوس, اگزینوس,اکساینوس) 14nm و بدنه ای از جنس فلز/ شیشه می باشد. و تائیدیه IP68 , دوربین 16 مگاپیکسلی f/1.9 است.

گلکسی A5 2017 در یک نگاه:

بدنه: آلومنیوم – قاب پشت و جلو گوریلاگس 5

نمایشگر: 5.2 اینچ 1080 پیکسل (Super AMOLED) – تراکم پیکسل 424

سیستم عامل : اندروید 6.0.1 مارشملود – قابلیت آپدیت به اندروید 7.0 نوقا

پردازنده : اکسینس 7880

حافظه: سه گیگ رم – 32 گیگ حافظه اخلی – اسلات میکرو اس دی اختصاصی

دوربین: 16 مگاپیکسل دوربین عقب – دیافراگرام F1/9 –  و لنز 27 میلی متری دوربین جلو : 16MP, f/1.9

اتصالات: سیم کارت نانو – LTE  – وای فای – بلوتوث 4.2 – 3.5mm جک 3.5 میلی متری – USB نوع -C , رادیو FM

باتری: 3,000 میلی آمپر

سایر: تشخیص اثر انگشت- تائیدیه IP68  برای مقاومت در برابر آب و گردو غبار – Samsung Pa

صفحه نمایش:

گوشی Galaxy A5 (2017 با صفحه نمایش 5.2 اینچ در اندازه 146.1×71.4×7.9 و پنل Super AMOLED با رزولوشن 1080P است. که با توجه با توجه صفحه نمایش استاندارد به نظر می رسد.  این گوشی در رنگ های مشکی, آبی , صورتی طلائی عرضه می شود.

سامسونگ با تولید پنل های OLED و AMOLED بهترین تولید کننده نمایشگر موبایل در جهان دانست. اخیرا طی قرار داد با شرکت اپل 100 میلیون پنل OLED آیفون 8 را تهیه می کند.

وزن گوشی: گلگسی ای 5 مدل 2017 با توجه به سایز آن یک گوشی سنگین هست. وزن این 157 گرم هست. البته وزن آن مسله جدی نیست که بتوان به آن نقد وارد کرد. اما در مقایسه با گوشی هایی دیگر مثل هواوی پی 9 که سایز بزرگتری دارد. وزن آن 144 گرم هست. و یا گوشی HTC U Play که یک گوشی 6 اینچی با وزن 143 گرم می باشد. هر چند باطری 2500 میلی آمپر استفاده می شود.  گلکسی A5 2017 در مقایسه با این گوشی ها وزن آن بسیار زیاد هست.

البته این گوشی شباهت کمی به گلکسی S7 دارد. این گوشی همانند نسل پیشین خود از فریم فلزی بهره می‌برد اما در جزئیات تغییرات زیادی کرده است. این گوشی اکنون از قوس‌های ماهرانه‌ای در شیشه‌ی بخش پشتی خود بهره می‌برد که باعث شده است تا تجربه‌ی استفاده و در دست گرفتن آن ارتقاء زیادی یابد. سامسونگ در نسل پیشین A5 از گوریلا گلس ۴ برای محافظت از بخش پشت گوشی استفاده کرده بود. اما هنوز اطلاعاتی در خصوص نوع شیشه‌ی به‌کاررفته در نسل جدید A5 در دسترس نیست.

در این گوشی دکمه هوم و سنسور اثر انگشت در جلوی آن جاسازی شده است.شیشه‌ی محافظ 2.5D نمایشگر گلکسی A5 نیز بدون هرگونه واسطه‌ای در لبه‌های خود، به‌صورت مستقیم به فریم فلزی متصل شده است. قوس‌های اعمال‌شده در بدنه‌ی نسخه‌ی ۲۰۱۷ گلکسی A5 باعث شده است که در دست گرفتن آن احساس راحتی کنید.

داشتن گواهی نامه IP68 :

برخلاف پرچمداران قبلی و گوشی های معمولی سامسونگ , سری A دارای گواهینامه IP68 هستند. دریافت گواهی نامه IP68 این گوشی را در برابر آب و گردو خاک مقاوم می کند. حتی در عمق آب 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مورد تست قرار گرفت.

در قسمت جلویی گوشی شما دکمه home و لید‌های لمسی Back و Recent Apps را مشاهده می کنید. ولی هنگام اتصال به شارژر عمل نخواهند کرد. در سمت راست کلید های پاور و اسپیکر قرار دارد. کلید تنظیم صدا نیز در سمت راست قرار گرفته است.

شیار سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی در کنار میکروفون حذف نویز محیط در حاشیه‌‌ی بالایی فریم قرار دارند.

پورت USB نوع C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون نیز در بخش پایینی فریم قرار گرفته‌اند.

 

اسپیکرها:

سامسونگ همیشه بهترین جایگاه را برای اسپیکر گوشی هایش در نظر می گیرد. در گوشی galaxy A 2017 محل جدید برای اسپیکر در نظر گرفته شد. آن هم در سمت راست  بالای فریم گوشی قرار گرفته است. این جایگاه اسپیکر باعث می شود تا در هنگامی گوشی در دست شما قرار دارد و می خواهید موزیک پخش کنید یا فیلم مشاهده کنید. بدون هیچ گونه مزاحمت برای صدای خروجی دست شما بر روی اسپیکر قرار نگیرد. کیفیت صدای این گوشی عادی هست.

 

 

 

 

باتری:

یکی از نکاتی که در ساخت گوشی و بررسی آن بسیار مهم است. تناسب و ترکیب قطعات هست. مثلا تناسب باتری گوشی و پردازنده آن . سامسونگ در نسخه جدید galalxy A5 2017 باتری آن را 100 میلی آمپر افزایش داد. گلکسی ای 2017 به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر مجهز است. با توجه به اینکه پردازنده به کار رفته در این گوشی از هسته ی کم مصرف Cortex A-53 استفاده می برد. و قادر به پخش 12 ساعت ویدئو و 14 ساعت وب گردی می باشد.

 

سیستم عامل و نرم افزار :

 

User interface Galaxy A5 (2017)
User interface Galaxy A5 (2017)

در حالی که انتظار می رفت گوشی galaxy A5 2017 از اندروید 7.0 استفاده شود. سامسونگ این گوشی را با سیستم عامل اندروید 6.0 روانه بازار کرده است. و دارای تم اختصاصی Grace UX است. این پوسته یکی از بهترین تم های اندروید هست. که قابلیت تغییر اندازه فونت, قفل کردن آیکون ها, قفل گذاری بر روی پوشه خاص, استفاده از پلتفرم امنیی Knox , ظهار زیبان و بخش تنظیمات آسان از امکان این پوسته و سیستم کاربری سامسونگ هستند که در گوشی galaxy A5 2017 به کار رفته اند. نسخه‌ی ۲.۷ پلتفرم امنیتی Knox نیز در این گوشی به کار رفته است.

دوربین :

سامسونگ هم در بخش جلویی و هم عقب از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. تا علاوه بر دوربین عقب با کیفیت یکی از بهترین گوشی های سال 2017 برای گرفتن عکس های سلفی باشد. گلکسی A5 2017 مجهز به دوربین 16 مگاپیکسل در عقب و لنز 27 میلی متری (F1.9)  و یک سنسور قدرتمند هست. با توجه به مشخصات دوربین با انتظار عکس های خوبی و با کیفیتی از گلکسی A5 2017 داشت. دوربین این گوشی توانایی ثبت تصاویر بسیار زیبا خصوصا در شب را داراست. هر چند galaxy A5 2017 توانایی از لحاظ دوربین در حد پرچمداران این شرکت نیست. اما به عنوان یک گوشی میان رده کیفیت دوربین بسیار خوبی دارد. ثبت تصاویر HDR, پانوراما, فوکوس خودکار از قابلیت های این گوشی هتسند.

 

عملکرد دوربین گلکسی A5 نسخه‌ی ۲۰۱۷ در شرایط نوری کم نیز خوب است. با این‌که در این بخش توانایی رقابت با پرچم‌دار سامسونگ را ندارد، اما نویز در تصاویر به‌خوبی کنترل می‌شوند. امکان ثبت تصاویر HDR و پانوراما از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی است. فوکوس خودکار نیز سرعت قابل قبولی دارد؛ البته هنوز هم فاصله‌ی زیادی با سیستم Dual Pixel به‌کاررفته در گلکسی S7 دارد. به‌طور کلی دوربین اصلی گلکسی A5 توانایی بالایی دارد به‌خوبی می‌تواند نیاز‌های کاربران را در این بخش تأمین کند؛ البته توقع جزئیات بالایی در حد پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ از این محصول نداشته باشید.

عکس های سلفی ثبت شده با گلکسی ای 5 مدل 2017

 

گلکسی ای 5 مدل 2017 قابلیت ذخیره ویدئو با کیفیت 1080p/30fps را دارد. البته قادر به ضبط ویدئو 4K نیست. نمونه ای از ویدئو ضبط شده با گلکسی A5 2017:

 

[mom_video type=”youtube” id=”https://youtu.be/nzpDVXE0-Y0″]

 

پردازنده :

سامسونگ در نسخه جدید گلکسی ای از پردازنده پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اکسینوس ۷۸۸۰ با هشت هسته Cortex A-53 , فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز استفاده کرده است. رم 3 گیگ در کنار این پردازنده باعث می شود که بتوان چندین برنامه به صورت همزمان باز کرد. همانطور که قبلا در مشخصاتاین گوشی نیز ذکر شده است. استفاده از رم سه گیگ, حافظه داخلی 32 گیگ, پردازنده مالی مدل Mali-T830MP2 و پشتیبانی از حافظه میکرو اس دی باعث شده تا گلکسی A5 2017 به یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار تبدیل گردد.

جدول بنچمارک های مختلف از گوشی های میان رده و پایین رده:

GeekBench 4 (single-core)

GeekBench 4 (multi-core)

 

 

Basemark OS 2.0

 

AnTuTu 6

 

GFX 3.1 Manhattan (1080p offscreen)

 

 

نکات مثبت نکات منفی
  • کیفیت ساخت خوب
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب
  • صفحه نمایش عالی
  • دوربین خوب
    دوربین سلفی نه چندان خوب
بدنه‌ی مستعد جذب اثر انگشت

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن