فناوریموبایل

آیفون 8 با نمایشگر خمیده OLED سامسونگ روانه بازار می شود!

همانطور که دو هفته پیش در فارس کالا اشاره کرده بودیم. که سامسونگ طی قراردادی با اپل بیش از ۱۰۰ میلیون پنل مورد نیاز کاپرتینویی‌ها برای استفاده در آیفون ۸ را تأمین خواهد کرد. و سامسونگ‌دیپسلی تنها تامین کننده پنل های  OLED مورد نیاز شرکت اپل خواهد بود.

اما حالا رسانه های خبری کره با انتشار خبری مبنی بر اینکه نمایشگر آیفون ۸ به‌جای نسخه‌ی تخت به پنل OLED‌ خمیده مجهز خواهد بود. در واقع رسانه های کره ای به طعنه می خواهند بگویند که اپل از پنل های OLED گوشی آیفون را سامسونگ تولید می کند. حالا پرچمدار اپل در سال 2017 با صفحه نمایش ساخت خمیده بر گرفته از OLED تولیدی سامسونگ روانه بازار می گردد. گزارش حکایت از آن دارد که پنل OLED خمیده مورد استفاده در آیفون 8 مشابه نمونه استفاده شده در گلکسی اس 7 اج ساسونگ است. این نسخه از آیفون از پنل ۵.۵ اینچی OLED بهره خواهد برد، درحالی‌که دو نسخه‌ی دیگر از آیفون‌های سال بعد، همچنان به پنل ال‌سی‌دی مجهز خواهند بود.
این گزارش با اشاره به سفارش پنل OLED از جنس پلاستیک توسط اپل به‌جای نمونه‌ی شیشه‌ای تولیدی سامسونگ‌دیسپلی، احتمال خمیده بودن نمایشگر آیفون جدید را مطرح کرده است. سامسونگ قادر خواهد بود قریب به ۱۰۰ میلیون پنل OLED خمیده‌ی مورد نیاز اپل را تأمین کند.

حال آنکه این تعداد، تنها نیمی از پنل‌های مورد نیاز گوشی‌های هوشمند آیفون را تشکیل می‌دهد که اپل هرساله راهی بازار می‌کند. با توجه به استفاده از نمایشگر OLED با لبه‌های خمیده در آیفون ۸ که این گوشی را بیش از پیش شبیه به پرچم‌دار سامسونگ می‌کند؛ اپل در نظر دارد فناوری لمسی جدیدی را در محصول خود به کار گیرد.

بر اساس شنیده‌ها، فناوری جدید لمسی، امکان درک تمام لمس‌های صورت‌گرفته از هر دو طرف گوشی را فراهم می‌کند. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این فناوری ارائه نشده است. از جمله‌ی دیگر ویژگی‌های احتمالی آیفون‌های نسل بعدی اپل، باید به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در کنار بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین ترکیب کلید فیزیکی Home با نمایشگر اشاره کرد.

 

منبع macrumors

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل لایه باز

بستن